یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

گروه ورزشی: نشستن امیر‌رضا واعظ آشتیانی به جای علی فتح‌الله‌زاده خویی روی صندلی مدیرعاملی باشگاه استقلال آنقدر هم بدون حاشیه نبود.

از آنجایی که مسعود زریبافان به انتقاد از مدیریت فتح‌الله‌زاده پرداخت و او را بدون صلاحیت دانست تا پاسخ شدید‌الحن منصور پورحیدری عضو همزمان هیأت‌مدیره استقلال و مدیر فنی پاس همدان به رئیس مجمع مبنی بر بی‌انصافی در تغییرات مدیریتی.

داستان استقلال در یک آخر هفته پر هیجان رخ داد، مدیرعامل در آستانه یک دیدار حساس به یک‌باره برکنار شد، امیر قلعه‌نویی هم در بحران عدم نتیجه‌گیری به یکباره 6 گل به همنام‌اهوازی زد تا دومی‌خاطره شیرینی باشد در مقابل اولی و عزل مدیرعامل.

واعظ‌آشتیانی و انصاری- از متمولین تهرانی- اما بر اساس مدلی به هیات مدیره استقلال وارد شدند که  پیش از این در هیأت‌مدیره تیم رقیب رخ داده بود. مدیرعاملی می رود و هیات مدیره هم ترمیم می شود.در این میان واعظ آشتیانی هم با چالش هایی در استقلال مواجه است؛ آنجایی که هم فتح‌الله‌زاده و هم پور‌حیدری به شدت انتقاد می‌کنند از پیشینه مدیرعامل جدید و حضور او را حاصل دوستی دیرینه مسعود زریبافان و آشتیانی می‌دانند.

فتح‌الله‌زاده در گفت‌و‌گو با یک روزنامه ورزشی می‌گوید که قرار بود پیش از این واعظ جانشین‌اش شود اما به دلیل مشغله در وزارت صنایع این کار صورت نگرفته و پس از کناره‌گیری از وزارت صنایع و شهرک‌های صنعتی کوچک به مدیرعاملی استقلال رسیده.

پورحیدری هم در گفت‌و‌گو با مهر روایت خود را از برکناری از هیأت‌مدیره و حضور واعظ اینچنین می‌گوید: «بخش عمده‌ای از دلایل برکناری فتح‌الله‌زاده به مسائل سیاسی ربط دارد. در این خصوص حرف زیاد است اما من نمی‌خواهم در این باره اظهارنظری داشته باشم.»

وی ادامه می‌دهد: «فکر می‌کنم در حق فتح‌الله‌زاده بی‌انصافی شده است. من تا پیش از انتصاب آقای زریبافان در جلسات هیأت‌مدیره حضوری پررنگ نداشتم اما در جلسات اخیر حاضر بودم. در این جلسات بیشتر روی مسائل مالی صحبت می‌شد اما ایشان حضور نداشتند. من تا به امروز آقای زریبافان را ندیده‌ام و چهره‌شان را نمی‌شناسم. فکر می‌کنم در برکناری فتح‌الله‌زاده مسائلی به غیر از نتایج تیم نقش داشته است.»

از سوی دیگر پور‌حیدری به حضور انصاری عضو متمول هیات مدیره اشاره می‌کند و با طعنه می‌گوید: «معتقدم افرادی که توان مالی قوی دارند باید عضو هیأت‌مدیره استقلال شوند. فردی که بتواند هزینه کند، متاسفانه من نه سرمایه کافی برای هزینه کردن داشتم و نه می‌توانستم افرادی که توان مالی بالایی داشتند را به باشگاه وصل کنم. امروز باشگاه پرسپولیس فردی را در هیأت‌مدیره خود دارد که از نظر اقتصادی در سطح بالایی است.

افرادی چون او می‌توانند در لحظات حساس و جاهایی که باشگاه در تنگنا گرفتار می‌شود هزینه کنند کما اینکه در آینده رقمی‌ که هزینه کرده‌اند را از هیأت‌مدیره باشگاه دریافت کنند. مهم این است که تیم و باشگاه از بن‌بست خارج شوند که با اقدامات اینچنینی مشکلات به‌صورت مقطعی برطرف می‌شود. این روزها می‌شنوم که چک بازیکنان استقلال برگشت خورده است. شاید اگر فردی در هیأت‌مدیره باشگاه بود که می‌توانست در موقع لزوم هزینه کند، این مشکل پیش نمی‌آمد.»

از سوی دیگر خسرو دانشجو در گفت و گو با یکی از خبرگزاری‌ها به صورت تلگرافی از تصمیم هیات مدیره برای برکناری فتح‌الله‌زاده دفاع می‌کند و در مورد واعظ‌آشتیانی می‌گوید که به توانایی‌های وی اعتقاد داریم: «تغییر مدیریت در رأس باشگاه استقلال بسیار مثبت بوده است و حتما استقلال در روزهای آینده به جایگاه اصلی خود باز خواهد گشت.»

وی ادامه می‌دهد:‌ «اگر مطمئن نبودیم هیچ گاه واعظ‌آشتیانی را جایگزین فتح‌الله‌زاده نمی‌کردیم و مطمئناً به توانایی‌های آشتیانی ایمان داشتیم که به حضورش در استقلال رأی مثبت دادیم.»

دانشجو افزود: «در خصوص دیگر عضو جدید هیأت‌مدیره که به تازگی به ما اضافه شده است درحال حاضر هیچ صحبتی نمی‌توان کرد زیرا او در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برد و منتظر بازگشت او هستیم تا در اولین فرصت جلسه‌ای را با انصاری برگزار کنیم.» وی خاطر نشان کرد: «وضعیت استقلال روز به روز بهتر می‌شود و با توجه به آمادگی بازیکنان بعید می‌دانم امسال کسی بتواند جلوی این تیم  عرض‌اندام کند.»

 تغییرات در استقلال

دیروز ظهر  اعضای مجمع باشگاه استقلال  پس از تحولات مدیریتی اخیر با رئیس سازمان تربیت‌بدنی دیدار کردند. مسعود زریبافان  نماینده‌ تام‌الاختیار رئیس سازمان تربیت‌بدنی در باشگاه استقلال به همراه امیررضا واعظ‌آشتیانی مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره باشگاه استقلال و همچنین سعید نفریه، امیدوار رضایی، خسرو دانشجو دیگر اعضای هیات مدیره‌ باشگاه هستند که در طبقه چهارم ساختمان ورزش به دیدار رئیس ورزش رفتند. گرچه برخی گمانه‌ها پیش از این مطرح بود که سازمان نظرات خاص خود را در مورد تغییرات مدیریتی استقلال  دارد  اما به گفته خسرو دانشجو رئیس هیأت‌مدیره استقلال، سازمان از تغییرات صورت گرفته و برکناری فتح‌الله‌زاده آگاه بود.

در این میان اما محدوده عمل و نقش امیر قلعه‌نویی در تیم استقلال با حضور امیر رضا واعظ آشتیانی با ابهاماتی روبه‌رو است؛ چرا که سرمربی استقلال در فصل جدید به نوعی بخشی از امور اجرایی باشگاه از کادر سرپرستی تیم گرفته تا معاونین دیگر را تحت تاثیر خود قرار داده بود. حال باید دید که مدیریت جدید نیز همانند فتح‌الله‌زاده نقش قلعه‌نویی را با شرایط گذشته خواهد پذیرفت یا اینکه محدوده عمل جدیدی را تعریف خواهد کرد.

از سوی دیگر ادامه فعالیت قلعه‌نویی نیز در استقلال با زمزمه‌هایی مواجه شده است. یک منبع نزدیک به مدیرعامل جدید می‌گوید که قلعه‌نویی تا جایی که تیم با مشکلاتی همانند آنچه در طول هفته‌های اخیر مواجه بود  دچار نشود، به عنوان سرمربی استقلال خواهد ماند و سیاست واعظ‌آشتیانی حمایت کادر فنی است و هیچ تغییری در فاز نخست صورت نخواهد گرفت. البته این حمایت مشروط خواهد بود.

شاید به همین دلیل باشد که قلعه‌نویی با سکوت خود در مورد تغییرات مدیریتی باشگاه ، جلوی هرگونه بهره‌برداری خاص را گرفته است. در ادامه تغییرات استقلال برخی خبرگزاری‌ها هم از تغییر معاونین باشگاه استقلال خبر می‌دهند.

در کنار اتفاقات اخیر استقلال مدیر عامل جدید برای حضور در اجلاس رؤسای فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری به ایتالیا خواهد رفت. به گزارش فارس، امیر واعظ آشتیانی روز چهارشنبه هفته جاری به مدت یک هفته راهی ایتالیا می‌شود. 

 به گفته خالقی دبیر فدراسیون دوچرخه‌سواری، این سفر برای شرکت در اجلاس رؤسای فدراسیون‌های دوچرخه‌سواری و مذاکره برای توافق با سرمربی جدید تیم‌ملی دوچرخه‌سواری انجام می‌شود. این سفر در شرایطی صورت می‌گیرد که تیم استقلال دو هفته دیگر بازی حساسی با پرسپولیس و پیش از آن راه‌آهن را پیش‌رو دارد. پیش از این برخی روزنامه‌ها خبر از غیبت یک ماهه واعظ‌آشتیانی داده بودند.

کد خبر 63913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز